Konstföreningen

Välkommen till Ljusterö konstförening

Ljusterö konstförening bildades 2011 med inriktning på att utveckla intresset för konstens roll på Ljusterö med omnejd i nutid och i ett historiskt perspektiv. Föreningen har sin verksamhet tätt knuten till Ljusterö Konsthall och medverkar till att Konsthallen visar intressant internationell och nationell konst samt skapar möjlighet för nu verksamma konstnärer att ställa ut. Föreningen anordnar dessutom kulturevent som Nothern Light Graffiti, kulturaftnar och guidade visningar i Konsthallen. Konstföreningen  samarbetar också med Ljusterö skola för att stödja ungdomars kreativa utveckling och intresse för konst. Föreningen ordnar dessutom konstresor till intressanta mål. Exempel på resmål är Roland Svensson museet på Möja och Villa Akleja i Vaxholm.

Föreningens verksamhet finansieras genom medlemsavgifter, konstlotterier, avgifter för guidade visningar, sökta kulturbidrag samt, framför allt, genom ideellt arbete av styrelsen och föreningens medlemmar. Antalet medlemmar har vuxit till över 210 sedan föreningen bildades, varav några är företag som stödjer föreningens arbete.

Medlemskap

Ett medlemskap per kalenderår kostar 250 kr för privatpersoner och 1.000 kr för företag.
I medlemsförmånerna ingår ett årligt konstlotteri, årets konstbok, 10 % rabatt vid köp av konst i Ljusterö Konsthall samt 15 % rabatt på inramning hos vår samarbetspartner Frameland i Åkersberga. Medlemmar får även rabatterade priser på guidade visningar och vid konstresor. Till Medlemsansökan

Carl Andreasson, ordförande
E-post: carl@vastralagno.se>