Konstföreningen

Välkommen till Ljusterö konstförening

Ljusterö konstförening bildades 2011 med inriktning på att utveckla intresset för konstens roll på Ljusterö med omnejd i nutid och i ett historiskt perspektiv. Föreningen har sin verksamhet tätt knuten till Ljusterö Konsthall och medverkar till att Konsthallen visar intressant internationell och nationell konst samt skapar möjlighet för nu verksamma konstnärer att ställa ut. Föreningen anordnar dessutom kulturevent som Nothern Light Graffiti, kulturaftnar och guidade visningar i Konsthallen. Föreningen ordnar dessutom konstresor till intressanta mål. Exempel på resmål är Roland Svensson museet på Möja och Villa Akleja i Vaxholm.

Föreningens verksamhet finansieras genom medlemsavgifter, konstlotterier, avgifter för guidade visningar, sökta kulturbidrag samt, framför allt, genom ideellt arbete av styrelsen och föreningens medlemmar. Antalet medlemmar har vuxit till över 250 sedan föreningen bildades, varav några är företag som stödjer föreningens arbete.

Medlemskap
Ett medlemskap per kalenderår kostar 250 kr för privatpersoner och 1.000 kr för företag. I medlemsförmånerna ingår ett årligt konstlotteri, 10 % rabatt vid köp av konst i Ljusterö Konsthall samt 15 % rabatt på inramning hos vår samarbetspartner Frameland i Åkersberga. Medlemmar får även rabatterade priser på guidade visningar och vid konstresor.
Välkommen som medlem! Fyll i en anmälan och betala in avgiften till bg 827-1579 så får du mer information.

Till Medlemsansökan

Carl Andreasson, ordförande